teisipäev, jaanuar 23, 2007

(:) pole seal jalgratast ega pitspesu







avaldan oma vaateid reklaamikunstile tänases äripäevas
Äripäev Online

Reklaamileid: Kuni -50%
Sven Kivisildnik
reklaamibüroo Droom copywriter
23.01.2007 00:00

Minu viimase viiekümne aasta lemmikreklaamid ripuvad Pärnus ühe Rüütli tänava hilbupoe akendel.

Suured punased pinnad valge tekstiga: "Kuni -50%". Proportsioonid on ideaalsed, font vaoshoitud, kompa nagu rusikas auku, millel me pikemalt ei peatu.

Lehes ja telekas pole ma kunagi midagi nii hingekosutavat näinud. Täiusele kõige lähemal on Ehitus Service/Aiaparadiisi trükireklaam Suurpuhastus! (SL Õhtuleht, 19. jaan lk 7). Trükitehniliselt parim võimalik oranž meie lõputus valimiseelses mudas mõjub sama toniseerivalt kui Rafaeli parimad esitused. Pean silmas Rafael Nadali.

Vähesest piisab. Üks ainus miinusmärk õiges kohas ja rohkem polegi vaja. Milleks meile kõik see fotograafia, arvutigraafika, pildiilu ja tekstivada.

Pole tarvis segadust tekitada. Tõde on alati üks ja sealjuures väga lihtne. Iga kiriku tornis on rist. Lihtsalt rist. Pole seal jalgratast ega pitspesu ja pole vajagi.

Kusjuures käesoleva reklaami moraalne pale on vähimagi plekita.

Aiaparadiiside propageerimine annab maaomandita linnakehvikutele võimaluse meenutada elavat loodust, privaatsust, vaikust, punast õhku ja linnulaulu.

Jääb lootus, et püsiväärtuste ersatsversioonid ei kao veel niipea ostukorvidest.

-50% maailmas on hea elada. Vähem kohustusi, vähem laene, vähem vastutust, vähem painajaid ja häirivaid mõtteid. Kuni poole vähem valet. Kuni poole vähem korruptsiooni. Kuni poole vähem sõda. Hea reklaam heidab kaelast müügisurve rangid ja elab oma elu.

Ela hästi ja kuni 50% kauem kui teised
.

Kommentaare ei ole: