reede, aprill 13, 2007

(:) maailma esiettekanne täna kell 18 nõmme avatud noortekeskuses rännaku 1










täna kirjutasin luuletuse (:)maailm
täna tuleb ka luulestuse maailma esiettekanne
proletariaat kohtub nõmmel

(:) MAAILM

maailm on ilus
ta pöörab
nagu ütles sütiste

sütiste oli
kaabuga kirjanik
erinevalt minust
kes ma olen
kilekotiga kirjanik

maakera pöörab
maakera pöörab

ta pöörab
su poole oma hiilgava
pangalaenureklaami pale

maailm on tõesti ilus
me kõik oleme
telekat näinud

maailm väljendub
moekanalil
spordikanalail

ja muusikakanalil
kus vahel võib
tõesti jääda
perse mulje

see mulje
on ekslik
tegelikult on
maailm ilus

minul isiklikult
ei ole persete vastu
midagi sest see
oleks ometi rassism

sütistel ka ei olnud
ta kirjutas allah
allah mu
eesel kõngeb


eks ole ilusti öeldud
see ilu tuleb
eesti keelest
mille riigikogu eile
põhiseaduse kaitse
alla võttis

riigikogu ütles
vankumatus usus ja
vääramatus tahtes

või oli see
vääramatus usus ja
nii ja naasuguses tahes
igal juhul
mingis usus
ja tahetes

usk on
maailma meik
tahe on
maailma maniküür

just sellepärast
on maailm nii
võrratult kaunis

ma tänan
teid usklikud
tänan kogu
südamest


13. aprill 2007. a.


muide ma kirjutasin täna hommikul
veel ühe luuletuse:

(:) vanaturu alkoholi- ja karastustarvete
kaupluses kirjutatud eleegia

lämmatab
on hommikune
karastamata teras

see taat
kes minu ees
49 kroonist
katjuušat ostab
ja haiseb
on sama parm
kes enne mind
cibuse kulinaarias
kruupibutru tellis

lämmatab
on hommikune
karastamata teras

mina muide soetasin
kanakotleti
ja panin selle taskusse
sest oli masendav
hommikune

millest johtuvalt
vedasin ennast
lähedal asuvasse
alkoholi ja
karastustarvete
kauplusesse

enne ostsid veel
kaks tüüpi
katjuuša ja sarviku

kokkuvõtteks ei
ostnud ma midagi
sest hingetoru kriipiv
kuselebra meenutas
mulle postkontorit

kirjaniku elu koosnebki
rutiinsetest taandumislahingutest

nagu see kuulus
film kahest kauboist
kellest ühe nimi
oli sandääns

päikesetants
ja kes kogu aeg
ja ilma mingi vahelduseta
aina põgenesid ja põgenesid

lämmatab on hommikune
karastamata teras

raamatupakid nimelt
tulevad postkontorisse
või pakimajja
aga iial ei tea
kuhu ja millal
sest postiljon lipikuid
ei too selle asemel
laseb ta oma koera mu
korterisse lahti

nii et pole imestada
et hommikul
on masendav teras

pärnu kesk-
raamatukogus on
kõvad toolid

sel lihtsal põhjusel
prükkarid ja kodutud
immutavad uriiniga
postkontori pehmet mööblit

lämmatab
on hommikune
karastamata teras

ei ole
häid ega
halbu inimesi

üks lihtsalt
haiseb teine
ilmselt pesi

ning mõnigi teras
jääb karastamata
jääb murdmata
nõutu käsi

13. aprill 2007. a.

.
.

2 kommentaari:

andry ütles ...

Tänud, tänase päeva parim luuletus, võimalik isegi, et terve siiamaani kestnud aasta parim.

Tänud korra veel...

Siirad tänud

kivisildnik ütles ...

tase mis muud