reede, detsember 22, 2006

(:) essee tolerantsist






1
ma vihkan
ja jälestan
isikuid ning
objekte
valikuliset

vastavalt
omadustele
ja teenetele

2
mina ei kerja
kelleltki põlgust
arrogantsi
ega iiveldust

ma ei nõua reeturitelt
varastelt ja värdjatelt
et nad mind vihkaksid

3
ma ei kasuta mingeid
sunnivahendied
et isikliku põlgust
kogu maailmas kehtestada

4
tolerandid sitakotid
aga nõuavad et ma
võtaksin omaks nende
emotsionaalse rutiini

5
mingu persse

6
austus ja lugupidamine
tekivad siis kui
selleks on põhjust
armastus samuti

7
kohustuslik
armastus on
vägistamine


.

10 kommentaari:

Mauri Magabund ütles ...

Äärmustolerantide rünnak kestab, istume kaevikutes ja järame kuivikuid.

karikate emand ütles ...

Ma olen ikka ennast üpris tolerantseks inimeseks pidanud, kuid viimastel päevadel loetud tekstide "valgel" tunnen, et pigem olen valmis loobuma oma tolerantsist kui oma arvamusest.

Anonüümne ütles ...

Olen nõus selle posti igale reale alla kirjutama... samas tekkis küsimus, et kas mul on miski tolerantsiorgia kohalikus meedias märkamata jäänud..?

kivisildnik ütles ...

midagi esile ei tõsta
pole lugemist väärt

LiizaKazz ütles ...

mõlgutus tolerantsivalgusest

mis vastandub sallimatusevalgutustatusele

mis asi on üldse armastus - küsimus on alati selles

küsimus on ka selles, et mis on sallimine, kes on kivisildnik, et öelda, mida ja kui palju armastada või sallida

kas sina armastad inimest, keda sa sallid või vastupidi sallid inimest, keda sa armastad?

Kas need asjad olenevad üksteisest?

Mis on sallimine ja kas saab sallida viha? Ma i tea - tuleks lihtsalt kõigele mõelda enne kui öelda - aga aegajalt lahendab vägivald palju rohkem probleeme, kui just seesamunegi - sallimine.

ja viha on paratamatult vägivaldne - tahad sa või ei taha, aga me vähemalt üritame - sõnadeski olla vähemvägivaldsed, kui me reaalses elus iialgi oleme.

kivisildnik ütles ...

kivisildnik on see
kellele ei öelda
keda ja kui palju
välja kannatada

LiizaKazz ütles ...

jeeep

mitte džiip vaid jeep

kannatamine pole vist sama, mis armastamine

kannatatakse ka siis, kui ei armastata, siis vist kannatataksegi kõige rohkem.

aga mina ei vihka, ei tahagi vihata, kuigi vahel tekib silmapilke, kus oleks põhjust - vihata

dresseeritud hunte ja ärasöödud päkapike vaime.

Veiko ütles ...

Aga sa unustasid ühe asja Liizakazz - mis on lahendus?
Või siis - mis on armastus?

LiizaKazz ütles ...

Hea küsimus - kui ma sellelegi teaks vastust.

Praegu on üks lahendus - tolerants, mis parasjagu käib vastu nabanööri Kivisildnikule - noh...

ühesõnaga energiajäävuse seadust võib võrdsustada vägivallajäävuse seadusega - alati on kellelgi paha

alati on keegi kellegi suhtes kuidagi vägivaldne - ka see ülitolereeriv tibi, kes päästab vaeseid väikseid hiiretublusid kindlast kosmeetikakatsetajate surmast, on vägivaldne selle teise tibi ees, kes kasutab meikapi.

aga on muidugi asju, mille suhtes peab kohe valvas olema ja peksa andma - vat nii.

Tegelt peaks Kivisildniku käest küsima, mida ta tolerantsi all mõtleb - sest tolereerida võib kõike, ka seda, kui mingi napakas riigiametnik varastab riigilt kaheksa miljonit.

Aga see vähe ebaolulisem tolerants on seotud tavaliselt - homode ja mustanahaliste suhtes, mis tegelikult peaks olema normaalne tolerants - toreants.

kivisildnik ütles ...

mina mõtlen
tolerantsi
all pussnuga